Září 2023

Je tu můj úplně první report z rubriky "do naha"!

A jaké tedy bylo září?

Ačkoliv jsem si myslela, že jsem od publikování na sítích docela odpočívala, při zjišťování bilance jsem byla sama překvapená, že jsem byla docela aktivní. Celkem jsem na facebook přidala 9 příspěvků a přesdílela 2 reelsy.  Úplně první příspěvek byl o modrotisku a biobavlně a přesdílela jsem jej i do jedné FB skupinky, čímž se příspěvek zobrazil 1277x a 131 diváků o něj projevilo zájem. Získal 30 reakcí (srdíčka, likes...) a pouze 1 komentář. Ostatní příspěvky se zobrazily průměrně 270x a dostaly okolo 10 reakcí a sem tam nějaký komentář. A to má moje stránka 1,8 tisíc "to se mi líbí" a 1,9 tisíc sledujících. Takže podle facebooku jsem málo akční a proto mé příspěvky málo ukazuje. Strategií, že nebudu přispívat, o sobě tedy moc vědět nedám. Ale s tím počítám.

Všimla jsem si, že KB, Visa a Heureka mají svůj řebříček, jehož vyplněním a schválením je možné získat označení "Udržitelný e-shop". Některé e-shopy, které sleduji, toto označení mají a tak jsem se pustila do vyplňování formuláře. Bohužel, prozatím bez reakce. Sice už v úvodních informacích se píše, že schvalování může trvat až měsíc, ale i po více než měsíci mi od heureky kromě zprávy, že jsem ztratila certifikát "Ověřeno zákazníky", nic nepřišlo. 

Co se mi ale povedlo a mám z toho obrovskou radost je, že jsem se stala součástí komunity "Slušná firma".  Narazila jsem na ně díky aktivitě Tomáše Hajzlera, který stál u jejího založení. Vlastně jsem o její existenci věděla už dlouho, ale nikdy jsem nepátrala, jak to celé funguje a jestli je možné se připojit. Nějak se to celé všechno semlelo letos o prázdninách. Přečetla jsem si knihu od zakladatele firmy Patagonia, Yvese Chauniarda - Zodpovědná firma. Knížka je to poměrně tenká, ale pro mě rozhodně přelomová. Možná proto, že mi potvrdila několik mých postojů a názorů, které nejsou zrovna mainstreamové. Je obrovsky úlevné vidět, že někoho napadá něco podobného a některé věci vidí shodně. A Slušná firma je s myšlenkami této knihy v souladu. Mezi ně jsem rozhodně chtěla patřit.  A označení už mi visí na webu! Přitáhne mi stejně smýšlející zákaznice?

SF_clen_logo_RGB_black

Už během prázdnin jsem se chtěla zúčastnit jedné živé akce, na které bych mohla prodávat své výrobky, ale nevyšlo to z důvodu, že jsem nesehnala hlídání a se třemi dětmi a psem by to bylo na sebevraždu. Ale těšila jsem se, že by bylo určitě skvělé zúčastnit se v září Slou days v Praze. Sledovala jsem pokyny od prvních dnů, ale bohužel, podmínky pro přihlášení mi nepřály. I minimální vstupní poplatek byl opravdu drahý. Vzhledem k tomu, že jsem se letos zúčastnila dvou živých prodejních akcí a po sečtení nákladů a příjmů jsem u jedné byla 70 kč v plusu a u druhé asi tisícovku. První byla dvoudenní a náklady na prodejní místo se pohybovaly kolem 3000. Bylo tedy nutné započíst i dopravu, ubytování a další výdaje, které vícedenní akce obnáší. Druhá byla jednodenní a kousek od Olomouce. Zápisné bylo nižší a na spoustě výdajů jsem díky blízkosti ušetřila. Bylo by skvělé účastnit se Slou days, ale v situaci, kdy se jednalo o nejvyšší zápisné (kolem 4900,-) a Alucha neměla žádné úspory na které by mohla sáhnout, musela jsem tuto akci vynechat. Přeci jen, začínám zase od nuly a nějakou dobu potrvá, než budu moci do podobných akcí investovat.

Založila jsem si profil na TIK toku.  Namotivovala mě dcera. Jednoho dne se zmínila, že až pokoří hranici 1000 sledovatelů, může natáčet živé streamy. A během pár dnů se svými 4 videi tu metu překonala. Takže cože? Tohle je někde možné? To chci! A vložila jsem dvě naprosto nevhodná videa abych zjistila, že takhle tik-tok nefunguje. Začala jsem tedy víc uvolněně a taky vymyslela plán. A teď jsem zvědavá, jak to celé bude fungovat, protože tik-tok na příspěvek většinou reaguje pár hodin po zveřejnění a poté šmitec. Jenže vkládat jeden příspěvek za druhým není můj cíl. Takže na Tik-toku jsem prozatím děsnej looser :-D

A našla jsem si zaměstnání, což je důvod, proč o září píšu na začátku listopdu. Ale o tom zase příště :)

SKÓRE:

Našila jsem přibližně 40 látkovek.

Prodala jsem 22 ks látkových vložek a Klenotek.

Bohužel, výdaje v měsíci září převýšily zisky. 

Ale jedeme dál!